grote sprong voorwaarts marketing met ict

Grote Sprong Voorwaarts

Pieter Kramer Keyfactor Reageer

Een marketingbudget is nooit groot genoeg. U bruist van de ideeën, maar uw agenda is steeds vol. Het uitwerken en realiseren kost tijd. Tijd die u niet hebt. U bent immers druk met uw klanten, medewerkers en leveranciers.

U weet al dat klantenservice minstens zo belangrijk is als marketing, misschien nog wel belangrijker. Als u uw klanten behoudt en met ze meegroeit is dat ook goed voor u.

Bij grote organisaties zijn er nog altijd aparte afdelingen voor marketing (communicatie), sales en service/klantencontact. Dat maakt het al meteen lasting om de klant echt centraal te zetten, hem te verrassen met service, hem persoonlijke aandacht te geven en de klantengroep organisch te laten groeien.

In een kleiner bedrijf is dat makkelijker te realiseren. Evengoed is het lastig de beste strategie te kiezen, alle ideeën een logische plek te geven en steeds de juiste keuzes te blijven maken.

Als u zelf geen marketeer heeft om dit met u te doen, dan kan ik helpen. Dat kost u niet veel tijd en geld en het levert snel concrete resultaten op.

Wat het u oplevert

  • eenduidige definitie van de ervaringen en behoeften van de mensen waar uw bedrijf afhankelijk van is (persona’s en customer experiences)
  • die behoeften vertaald naar producten, diensten/service, informatie (gegevens/data en content) en kanalen
  • een jaarkalender met daarin voor iedere persona de contactmomenten (conversiemomenten), kanalen en content
  • plan van aanpak met planning, kosten en opbrengsten om het concept te kunnen verantwoorden en realiseren
  • het uitvoeren van het plan met de inzet van zoveel mogelijk eigen medewerkers
  • doorontwikkelen van succesvolle concepten en campagnes en software inzetten waar dit kosteneffectief is

Kortom, een eigen tijdelijke parttime marketeer die met de beschikbare mensen en software snel rendement oplevert.

Even sparren kan altijd. Bel me op 06-10278843 of stuur een bericht.

Photo credit: Freepik

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *